Da, chiar daca nu ti-ai pus niciodata intrebarea asta din postura de proprietar al afacerii, cu siguranta stii sa raspunzi foarte usor cand ai calitatea de client (sau utilizator) al unor branduri de mare notorietate, la urmatoarea intrebare:
Ce culoare dominanta are brandul Coca-Cola?
Dar Facebook? …Starbucks?
Sau Telekom,… ce culoare are?
Cele mai recente studii spun ca aceasta CULOARE specifica a brandului poate influenta decizia de cumparare cu 85% si in timp creste nivelul de recunoastere a brandului de catre publicul tinta ales cu pana la 80%.
Asadar culoarea si comunicarea vizuala completa a brandului tau, nu doar ca te diferentiaza, dar trebuie conceputa luand in calcul, in primul rand, publicul tau tinta, potentialul client, ca si avatar!
Alegand ca dominanta una dintre cele mai stridente nuante de culori – gandindu-te doar ca “sare in ochi” si o vede toata lumea, nu vei putea spune neaparat ca ai ales cea mai buna solutie.
Culorile transmit anumite stari, emotii, o anume energie iar toate acestea trebuiesc exprimate “pe limba” categoriei de public careia i te adresezi, pentru a ajunge usor si direct la clientul tau.
Este deci foarte important sa stii in primul rand CUI te adresezi: categoria de varsta, nivelul studiilor, mediul social, etc…pentru ca reactiile la culori sunt diferite, depinzand in buna parte de diversele categorii / medii din care face parte orice individ.
In functie de reactiile si sentimentele pe care le genereaza, este bine cunoscut ca unele culori folosite frecvent in branding pot fi caracterizate astfel:
- ROSU: caldura, pasiune, curaj, agresiune;
- GALBEN: stralucire, optimism, intelect;
- ALBASTRU: profesionalism, incredere, integritate, putere;
- PORTOCALIU: social, prietenie, bucurie, aventura;
- VERDE: natural, sanatate, crestere;
- MOV: creativitate, intelepciune, imaginatie;
- GRI: calm, echilibru, neutralitate;
- NEGRU: formal, credibilitate, sofisticat.
Acestea sunt insa doar puncte de plecare in alegerea celei mai potrivite culori pentru brandul tau. De aici trebuie insa aprofundat, fiind absoluta nevoie de a se stabili ulterior nuanta si tonalitatea!
Sa zicem ca avem cea mai potrivita culoare pentru afacerea noastra, de exemplu, ALBASTRU. Ok, acum intrebarea esentiala este CE FEL de albastru? Mai deschis sau mai inchis? O nuanta mai rece sau mai calda? Sa fie intens sau mai delicat? Toate aceste intrebari necesita un raspuns cat mai bine argumentat.
Concluzionand, trebuie studiat si cantarit foarte bine atunci cand se decide CULOAREA AFACERII, pentru ca in mare masura si acest “detaliu” influenteaza succesul pe care cu siguranta il urmaresti, atunci cand ai luat decizia de a deveni om de afaceri!
Deci… Ce NUANTA DE CULOARE are afacerea ta? Poti sa imi raspunzi la aceasta intrebare? Mai departe continuam si cu celelalte intrebari, sau macar incearca sa-ti raspunzi singur…
Creative Director
Design grafic si web – comunicare vizuala