Etapele corecte pentru lansarea cu success a unui produs

In calitate de clienti, atunci cand observam un anumit produs nou in oferta unei companii, incepem sa ne gandim daca ne-ar folosi concret la una din nevoile noastre actuale sau poate abia vazand-ul realizam ca e o solutie la care nici nu ne-am gandit sau daca e mai bun decat ceea ce avem acum, daca intr-adevar e un produs unic, daca nu cumva e prea scump, daca…daca…daca…

Toate intrebarile de mai sus, plus inca multe altele, au fost de fapt,filtre prin care “creatorii” si “dezvoltatorii” acelui produs le-au folosit pentru a transforma o idee intr-un produs pe care clientii ajung ulterior sa il considere demn de a fi ales si utilizat in viata lor.

Lansarea unui nou produs, presupune un proces, cu mai multe etape, fiecare din ele avand importanta ei pentru “viata” sau “disparitia” produsului respectiv. Din multimea de idei pe care oamenii din diverse companii le genereaza pentru potentiale produse noi, doar cateva ajung sa prinda viata, dupa ce sunt trecute prin “sita” procesului de dezvoltare.

Foarte pe scurt, iata o sinteza a etapelor din spatele produselor noi, produse pe care, noi ca si clienti, le vedem doarintr-una din fazele finale ale unui proces la care au lucrat oameni cu expertiza in diverse domenii:

  • IDEE – ideea de baza, bruta, care vine de la oricine crede ca poate aduce ceva nou pentru a satisface altfel nevoile/problemele actuale ale clientilor cu solutii la care poate ca nici nu se gandeau ca ar putea exista;
  • CONCEPT – rafinarea ideii si definirea ei ca si concept ce exprima clar beneficiile pentru client, prin comparatie cu piata actuala si tendintele ei;
  • FEZABILIATE – analiza care ne spune daca produsul este viabil din perspectiva logistica si financiara a business-ului;
  • PRETESTARE – prototipul se pretesteaza, se optimizeaza si se finalizeaza ca produs si concept de marketing;
  • LANSARE –lansarea catre potentialii clienti, pe baza unui plan strategic prestabilit, promovarea prin diverse canale catre publicul tinta;
  • MONITORIZARE – se urmareste permanent evolutia produsului si reactia clientilor, se iau diverse decizii de imbunatatiri, strategii de vanzare etc

In concluzie, multa munca, multe cunostinte si resurse sunt mobilizate pentru ca produsele noi si mai ales cele cu adevarat inovatoare sa fie cunoscute, intelese si alese de catre potentialii clienti, iar apoi, ramane speranta dezvoltatorilor de produse ca “tocmai” au lansat noul “star”, ce va genera un entuziasm maxim in randul clientilor …

Mihai Petcovici
Senior Consultant
Marketing • Management• Project Management

Solid base for business growth!