Excelenta in amenajarea spatiilor comerciale

Ai o afacere? Ai o afacere in care clientii tai intra intr-un spatiu special amenajat, de unde cumpara serviciile sau/si produsele tale?

Felicitari!

Sunt sigur ca te-ai gandit macar o data la modul in care sa faci clientii tai sa se simta mai bine in locul in care interactioneaza cu tine/angajatii tai. Cred ca macar o data pentru ca, sunt absolut convins ca atunci cand  ai facut amenajzarea initiala, fie ca e vorba despre un magazin traditional, o insula intr-un Mall sau pur si simplu o camera intr-un birou, te-ai gandit la asta.

Dar oare ai procedat corect? Ai tinut cont de principii de psihologia vanzarii, marketing si impact vizual sau nici macar nu te-ai gandit la asta? Probabil ca, in cazul in care astazi ai o afacere mica sau medie, ceea ce te intreb eu acum, nu intra in viziunea si in calculele tale initiale. Probabil ca la momentul la care ai inceput afacerea, cele mai importante lucruri era cum sa aduci cat mai multi oameni in spatiul tau de vanzare si sa le vinzi produse cat mai multe. Probabil ca atunci nu te-ai gandit la oportunitatea de a crea o anumita stare clientului tau si nici la dorinta ta de a-l face sa revina insotit in magazinul tau. Daca ai facut-o si ai planificat-o inca de la inceput, te felicit.

Dar cand s-a intamplat oare asta? Acum 1 an, 2, 3 sau mai multi ani? Poate ca a venit momentul sa reanalizezi si sa o faci din nou?

Acest articol este de fapt despre modalitatea in care, poti sa-ti cresti afacerea prin a-ti apleca atentia asupra catorva aspecte care sunt interdependente si care bine sincronizate, pot sa isi aduca o contributie majora in cresterea vanzarilor din spatiul/spatiile tale comerciale.

Din punctul meu de vedere, atunci cand ai un magazin, un spatiu comercial sau pur si simplu un loc in care clientii tai beneficiaza de produsele sau/si serviciile tale, ar trebui sa iti propui ca fiecare client care iti trece pragul sa traiasca starea pe care o asteapta atunci cand se pregateste sa intre la tine in locatie.

Apropo, tu stii ce e in mintea clientului tau inainte sa paseasca in magazinul tau? Cine sunt clientii tai? Ce asteptari au ei de la primul si pana la ultimul pas pe care il fac in spatiul amenajat de tine? Te-ai gandit la aceste aspecte, sau pur si simplu le consideri ignisifiante?

Revenind, orice client asteapta sa simta ceea ce mintea sa il pregateste inainte de a intra in magazinul tau. Astfel ca poti face o prima impresie nu buna sau rea, ci potrivita asteptarii clientului tau. Atunci cand vorbesc despre client vorbesc de fapt despre tipologia sau profilul clientului tau. Tu stii care e profilul clientului tau? Daca nu stii pentru ca poate nu te-ai intrebat niciodata, poate ca a venit momentul sa te opresti putin din ceea ce faci si sa analizezi.

Ce zici daca ti-ai aloca ACUM doar cateva minute si a-ti raspunde la cateva intrebari:

  1. La ce temperatura asteaptaclientii tai sa gaseasca in spatiultau?
  2. Ce culori predominante vor sa vada?
  3. La ce miros se asteaptaclientii tai sa perceapa in magazin?
  4. Ce tip de amenajare interioara?
  5. Ce fel de design interior?
  6. Ce tip de mobilier este potrivit clientilor tai?
  7. Ce ambienta muzicala?
  8. Ce tipologie de vanzator? Sa fie femeie sau barbat? Sau sa fie prezenti in spatele pultului si o femeie si un barbat?

Si desigur de aici pot deriva mai multe intrebari, care sa te ghideze sa creezi mediu ambiental potrivit.

Odata ce ai creat mediu propice, clientul tau se simte la tine in magazin ca acasa, sau poate chiar mai bine si pe cale de consecinta, va face urmatoarele lucruri:

  1. Te va promova in mod natural, cu mult entuziasm;
  2. Va cauta sa revina oricat de des o sa poata;
  3. Va incerca sa aduca si alti prieteni cu el in magazinul tau;

Ca sa faci toate aceste lucruri sa functioneze, e foarte important sa nu te bazezi doar pe perceptia ta personala, ci sa apelezi la o echipa interdisciplinara care sa aduca expertiza si experienta ei, la construirea spatiului care sa corespunda asteptarii clientilor in ceea ce priveste cresterea vanzarilor tale.

Ca lucrurile sa fie functionale, iti recomand o echipa formata din:

  • Un specialist in marketing
  • Un specialist in vanzari si psihologia clientilor
  • Un specialist in impact vizual
  • Un designer profesionist care sa realizeze un proiect sustenabil
  • O echipa profesionista de executie, care sa puna in practica planul realizat de acesti specialisti.

Ce crezi, in acest fel afacerea ta va creste? Te-ai gandit sa apelezi la o echipa profesionista care sa te ajute sa-ti amenajezi spatiul cu scopul de a-ti intampinaclientii in cele mai bune conditii? Daca nu, e posibil ca pana in acest moment sa nu fi avut perceptia completa.

Daca ai citit acest articol pana la final, posibil ca a venit momentul sa iti reamenajezi spatiul comercial in asa fel incat clientii tai sa fie INCANTATI.

Succes in afaceri!!!

Prof. Alin Bagiu
Expert in vanzari si psihologia clientului
Manager executiv Design Office Ideas